ظاهرا از بس من از توی بلاگفا شکلک آوردم توی اینجا تصمیم گرفتند توی بلاگ هم شکلک بذارن
فقط شکلکاش زشته و کمه یه مقدار که به خوشکلی خودم می بخشم
به منزل دوستم آقای جوگیر رسیدم و در زدم. یک صدای بچگانه پنج - شش ساله از پشت در گفت کیه؟ من نیز چون خیلی احساس باحال بودندی کردم. صدایم را مدل ببعی کردم و گفتم: منم منم مادرتون.
وقتی در باز شد دیدم مادرجوگیر و دخترش پشت در هستند
صدایم را صاف کردم و گفتم: ببخشید آقای جوگیر هست؟ مادر: من و منگول داریم میرویم بیرون. حبهی گوریلانگوری هم توی اتاقش است پس از پایان نماز او را گفتم: امروز انتخابات است. جوگیر: بگذار ما در کنج عزلت خود بمانیم. من: از چه رو کنج عزلت گزیدی؟ جوگیر: تو خود گفتی: صمت و جوع و سهر و عزلت و ذکر به دوام ناتمامان جهان را کند این پنج تمام من: روز مخصوص کار و جهاد است و شب مخصوص عزلت. جوگیر: من کاری به ت ندارم. بگذار اندر عزلت خود بمانم و با معبود خویش تنها. من: تو هیچ میدانی اسلام خیلی دو بعدی است مرید: از چه رو. من: اسلام خیلی دو بعدی است. هم بعد فردی دارد، هم بعد اجتماعی. مثلا نماز و زکات. نماز بعد فردی و زکات که کمک به فقیر است و. بعد اجتماعی، همه جا با هم به کار برده شده است. نماز مستحب بعد فردی و نماز واجب به جماعت، بعد اجتماعی. اگر در هنگام برپایی نماز جماعت، نماز فرادی بخوانی به صورتی که عدالت امام جماعت زیرسوال برود، نمازت باطل است.(طبق نظر برخی مراجع) نماز جماعت نمونه کوچکی از تمرین اطاعت از رهبر جامعهی اسلامی است. زودتر از امام جماعت (رهبر) عمدا ( سرخود) حرکت کنی، نمازت باطل است. امام جماعت (رهبر) از حدود مشخص نماز (حدود مشخص الهی) کرد، مامومین روی پای خود میزنند تا امام نمازش را درست کند. اگر امام جماعت (رهبر) دچار مشکل یا فوت شد، یکی از صف اول نماز جماعت (صف اول فقه) جلو میرود و دوباره بقیه پشت سر امام (ولی فقیه) حرکت میکنند. دو امام جماعت نمیتوان داشت. کسانی که صف اول نماز جماعت (پشت رهبر) میایستند باید از بقیه عادلتر باشند. باید صف مسلمین به هم پیوسته باشد کسی جدا بیفتد نمازش صحیح نیست. حتی در سورهی حمد هم کلی بعد اجتماعی نهان است. او: بر ما روشن بنمایید. من: مثلا ایاک نعبد (ما تنها عبد تو هستیم) دو بعد دارد. بعد فردی یعنی من و تمام اعضایم عبد تو هستیم. و بعد اجتماعی یعنی من و تمام اجتماع و تمام عالم عبد تو هستیم. ایاک نعبد در بعد فردی یعنی عبد خدا نَعْبُدُ إِلهَکَ هستیم در تمام شئون. أَمْ کُنْتُمْ شُهَداءَ إِذْ حَضَرَ یَعْقُوبَ الْمَوْتُ إِذْ قالَ لِبَنیهِ ما تَعْبُدُونَ مِنْ بَعْدی قالُوا نَعْبُدُ إِلهَکَ وَ إِلهَ آبائِکَ .(بقره133) آیا وقتى که یعقوب را مرگ فرا رسید، حاضر بودید؟ هنگامى که به پسران خود گفت: پس از من، چه را خواهید پرستید؟ گفتند: معبود تو، و معبود پدرانت (بقره133) ایک نعبد در بعد اجتماعی یعنی عبدالله هستیم و عَبَدَ الطَّاغُوتَ نیستیم. قُلْ هَلْ أُنَبِّئُکُمْ بِشَرٍّ مِنْ ذلِکَ مَثُوبَةً عِنْدَ اللَّهِ مَنْ لَعَنَهُ اللَّهُ وَ غَضِبَ عَلَیْهِ وَ جَعَلَ مِنْهُمُ الْقِرَدَةَ وَ الْخَنازیرَ وَ عَبَدَ الطَّاغُوتَ أُولئِکَ شَرٌّ مَکاناً وَ أَضَلُّ عَنْ سَواءِ السَّبیلِ (مائده60) بگو: آیا شما را به بدتر از[صاحبانِ] این کیفر در پیشگاه خدا، خبر دهم؟ همانان که خدا لعنتشان کرده و بر آنان خشم گرفته و از آنان بوزینگان و خوکان پدید آورده، و آنان که عبد طاغوت شدهاند. اینانند که از نظر منزلت، بدتر، و از راه راست گمراهترند. (مائده60) و حتی صراط مستقیم هم دو بعد دارد. بعد فردی صراط یعنی عبد شیطان نبودن و عبد خدا بودن: وَ أَنِ اعْبُدُونی هذا صِراطٌ مُسْتَقیمٌ (یس61) و اینکه مرا بپرستید؛ این است راه راست! (یس61) بعد اجتماعی صراط یعنی اطاعت از رسول و ولایت را قبول داشتن. وَ لَهَدَیْناهُمْ صِراطاً مُسْتَقیماً (نساء68) وَ مَنْ یُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِکَ مَعَ الَّذینَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ مِنَ النَّبِیِّینَ وَ الصِّدِّیقینَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحینَ وَ حَسُنَ أُولئِکَ رَفیقاً (نساء69) و قطعاً آنان را به راهى راست هدایت مىکردیم. (نساء68) و کسانى که از خدا و پیامبر اطاعت کنند، در زمره کسانى خواهند بود که خدا ایشان را گرامى داشته[یعنى] با پیامبران و راستان و شهیدان و شایستگانند و آنان چه نیکو همدمانند. (نساء69) اصلا بگذار خیالت را راحت کنم.
درباره این سایت